Sunday 7 August 2011

Tentang Tentong...

Ok..Another Assalammualaikum..semoga ceria dan sihat selalu kehendaknya..AMIN
Orait..untuk topik kali ni aku nak bercerita pasal keadaan aku baru-baru ini..yess..about me recently or tentang tentong..aku ialah bakal guru insyaAllah setahun lebih lagi..so dah sem 6 and im so happy and tak sabar nak abis study..tapi nanti mesti sedih tinggalkan maktab, lecturers, kawan-kawan dan apa-apa yang sewaktu dengannya..(mode sedih kejap)..OK! back to the main point..aku rasa banyak benda aku nak cakap, tapi tak tau nak mula dari mana..dari utara, selatan, timur or barat..bahasa aku kelam kabut sikit..tak apa la, janji faham(wei, aku cikgu BM la..duh!!)

Erm..pada 11 Julai 2001 yg lepas, aku and the gangs,-abib, pejal, rin, raffi and zizat dah pun selamat berpindah di kediaman baharu di kawasan Tabuan Jaya..wonderful place and superb..like2..biarpun kerja punggah memunggah memang amat memenatkan..tapi berbaloi-baloi seperti membeli tebaloi yang diperbuat daripada ikan kaloi.-takdak kaitan..anyway im enjoy living here and we live here as one family..aaaa...kat sini aku banyak belajar banyak benda..iaitu, 1st aku paling takut dengan binatang bernama ANJING..auwww...worf worf..grrr..hey, don't chase me..you so annoying you know..i hate you..(nada drama TV)..ok..so, selepas lama "berkawan" dengan geng anjing ni, so aku xtakut sangat dah..tapi kalau muka ganas siap dekat and salak2 tu memang aku takut la juga..but..i think i can face them..face to face!!hehe..then 2nd aku belajar makan makanan pedassssss!!yap..thats me..aku xtahan pedas and tiap kali makan benda pedas aku akan berpeluh-peluh sampai semangkuk..seriously arum bulak padah orang serawak, tiap hari makan benda pedas..so lama-lama aku try to adapt then sekarang aku dah boleh makan..wau!!amazing right??haha..(bunyi cengkerik...-----)nah..then 3rd..aku blajaq memasak..boleh jadi chef dah..masak sayur la..on the way belajaq masakan lain lagi..so kepada kaum hawa, jangan khuatir, kerana aku dah PANDAI MEMASAK..sikit-sikit...ok..cukup dulu..to be continued..

Perkara lain..aaa..sekarang aku tengah praktikum kat sebuah sekolah yang dianugerahkan dengan nama SK Sungai St*t*ng..terpaksa censored sikit sebab takut korang cari aku plak..overall sekolah tu memang BEST..cikgu-cikgu semua baik dan ramah lagi manis senyumannya..aku mengajar budak-budak darjah 5..ok..nanti aku akan post something pasal mereka..insyaAllah...agak nakal..bukan..SANGAT NAKAL!..tapi aku tetap sayang kat diaorang and hope can change them..JOM UBAH ke arah TRANSFORMASI..:P
--->


Ok..cukupla dulu..aku pun dah ngantok..nak sahur gak esok..hope bangun..kepada raffi, aku dah tukar alarm clock aku..xda bunyik ayam yang rancak..aku tukar lagu wali band..hope you all enjoy the alarm cause im going to snooze it untill 5 minutes before Subuh..LOL..OK..Thats all..topic akan datang - Fobia Anjing, Forgotten Skills, Senduk-senduk, LOvE..and.....nanti la fikir lagi..Assalammualaikum..(0_0)

No comments:

Post a Comment