Sunday 7 August 2011

fObiA AnJinG~

Assalammualaikum and a very good morning/afternoon/night to all of you..

Topik kali ni nak habaq sikit pasai fobia kat anjing atau lebih sainstifiknya ketakutan yang teramat dewa kepada haiwan bertaring yang meleleh air liur nya, berbulu-bullu, dan tidak serik untuk menyalak. dan tidak lupa juga, kalau terpegang maka wajiblah menyamakkan anggota badan atau benda yang terkena.ish2..panjang definisi ni.guna kamus apa ni??
Aku, memang anti ngan anjing ni..jumpa je anjing tak kira besar - kecik, kurap - sihat walafiat, atau bergigi - bergigi palsu memang aku tak berani nak dekat la. Sebab anjing ini pernah merosakkan zaman happy go lucky kecik aku..so..this is my story--
Semasa aku masih kecil..maybe tahun 1 kot.aku gi main pasir kat area flat kat Dalat(masa tu aku and family bermastautin kat sana..and Dalat is my birth place :] )so kakak aku ada kawan cina kat area situ. so dia ajak la aku join sekaki pi hantar something(aku rasa buku la)..so aku yang masih aktif dan berpeluh-peluh pun pergilah dengan cool dan macho..dan dengan disedari, aku ternampak seekor anjing kaler putih besar yang tengah syok-syok tido kat depan rumah kawan kakak aku tu..fuh..nervous jugak..cam kalau sekali ngap abis aku.sebab badan aku kecik time tu.(tak makan kokokrunch bah)..jadi masa nak masuk pagar rumah kawan kakak aku tu, anjing tu tiba-tiba mengangkatkan kepalanya sedikit berserta dengan kening The Rock nya..Dem..dia perasan aku..dia jeling dan mendengus sampai meleleh hingus.Wah..punya la scary.so satu titik peluh mula membasahi dahi aku..semakin banyak bagai hujan yang turun bersama mutiara..kakak aku tarik jugak aku time tu.aku memang dah plan nak lari..tapi kawan kakak aku dah turun daripada rumah, so aku up lagi confidence..satu step ke depan, then WORF! WORF! WORF!(translate-Assalammualaikum, cari sape dik?)..aku yang salah faham dengan kata-kata anjing tu terus mengelepa(bhs sarawak) lari selaju ussain bolt. anjing tu apa lagi, join sekaki, terus je kejar aku sambil menyalak lagi  WORF! WORF! WORF!(dik, syiling adik terjatuh.)..aku pun dikejar oleh anjing tu sampai tercabut selipar aku..ciss..mujur selipar jepun.kalau mahal, memang aku mintak ganti!selepas berlari berkejaran dengan anjing tu, aku terus naik jambatan dan menangis mengenangkan selipar jepun aku tadi(bajet..actually nangis sebab lain..haha) semenjak hari itu, aku memutuskan untuk tidak berkawan dengan haiwan bernama anjing. huhu~kejam anjing itu..sampai aku takut dengan anjing-anjing lain.ceit podah cit jugak..and sekarang, yang peliknya anjing ni suka sangat nak menyakat aku..tak kira la jumpa kat mana-mana..dia tau aku takut ngan diaorang ka?ada muka aku kat notice board persatuan Anjing-anjing sedunia..herm..apa-apa pun sekarang aku nak beranikan diri la.so anjing, cancel my name in your list k.im not afraid of you anyMORE!!wah..terlebih sudah..btw family aku selalu jugak sakat aku pasal anjing..so..down gila bila jumpa anjing ni..pergh..(0_0)!

No comments:

Post a Comment