Monday 15 August 2011

Kedatanganmu dinanti, Pemergianmu ditangisi??

 Assalammualaikum (o_o)  [versi Melayu Sarawak]


Selalu kita dengar word di atas ya kan? tapi yang hairannya, time pergi sine-sine la, shopping complex ka, kede makan, pasang lagu raya dah..maka baruk jak ramadhan, alu terkaong-kaong lagu maok Syawal.ya aku inggar(kak lehot)..jadi adakah "word" ya selari dengan apa yang kita nangga dasawarsa ini? Sepatutnya time bulan tuk la ditunggu-tunggu untuk molah amal kebajikan sebanyak-banyaknya then terus amal sampe bila-bila. Bukan mok madah aku ustaz mok lecture pasal benda tuk la..cuma agak pelik dengan situasi orang yang maok ramadhan tuk berlalu cepat..ish2..muhasabah dirik jwak aku entam..haha..(aku dimpun dah prepare semua dah equipment raya XD)..Tapi apa-apapun..pengajaran yang ingin aku sampaikan ialah, macam yang selalu kita dengar, ramadhan tuk setahun sekali, entah tahun depan sempat sik nemu agik bulan mulia, bulan yang pahalanya berlipat kali ganda.Sesungguhnya aku insan lemah jak mok klaka benda tuk sebenarnya. Ermm..puasa time kecik-kecik hanya maok duit angpau raya, tapi bila dah besar baruk sedar, puasa tuk banyak cabang dan aspek. Puasa = Fast .... Puasa = Universal ....Jadi Selamat Berpuasa. Ahlan Ya Ramadhan. Ramadhan ku yang ke 22 tapi start puasa derjah 1 so..dah 15 tahun aku puasa. Semoga amalan kita diterima.Amin2..(o_0)

No comments:

Post a Comment