Friday 21 October 2011

To All Bloggers

Assalammualaikum to All bloggers or journalists  and readers,

Semalam aku dan sekawan classmates telah menghadiri Seminar on Social Media and Society:Promoting Responsible "Netizenship" kat Grand Margherita, Kuching. So memang banyak la benda nak didengar dan rupanya seminar ni pasal social media cam Twitter, FB, Blog dan yang sewaktu dengannya la. Sebab situasi terpaksa pergi dan kurang ikhlas, so aku tak dengar overall la sebab aku ngantok dan letih sebab ada la terlibat sikit ngan Malam Muzikal plus aku main game sampai lewat malam gak..ish3. Tapi banyak input menarik yang boleh dikongsikan bersama antaranya,
Blogger's Code of Ethics iaitu semasa kita nak tulis something la.
1. Be honest and fair - in gathering, reporting and interpreting information
2. Minimize harm - respect
3. Be accountable - should admit mistakes and correct them promptly

Things to watch out for
1. Observance of proper use of English or native language (ok..im noted it..hehe)
2. Avoid name-calling, mudslinging
3. Do not use rumors unverified information as bases for blog entries
4. Do not depend on unreliable sources.

So ada banyak lagi la maklumat yang aku dapat cuma aku malas nak panjangkan kat sini. Erm..tapi yang paling syok seminar ni semestinya sesi refresments and lunch. So i got the pictures here to share..haha
 Lunch ala annual dinner..Best
 Perempuan malu-malu makan..so ada lebih..hurm
 Nota yang sempat saya tulis semasa seminar
Pejuang-pejuang bangsa social media

 Credits
Speakers for this seminar - Dr Danilo Arao(Filipino man), Prof Salleh Buang, Mr Wan Abdillah Edruce, Dato Ahiruddin Attan@Rockybru, Mdm Alice Wee, Mr Ahmad Nor Hisham Mohd Yusop and Mr Cyril Dason.

4 comments:

  1. kau nang suka panda owh??hahaha..tauk x,adi aku prnh tgk discovery...panda nya sik pndai berak kedirik..nya pelukn bntuan mnsia mok berak..hahaha

    ReplyDelete
  2. boleh la suka..sebab aku ada inang panda belakang rumah ku bah..haha.tp panda aku pandai berdikari :p

    ReplyDelete