Monday 17 October 2011

Program Kesihatan Gigi

Assalammualaikum dan Salam Satu Malaysia..

Bermula hari ini, 17 Oktober sampai 19 Oktober 2011, aku dan kawan-kawan PISMP Januari 2009 serta KPLI Januari 2011 akan mengikuti Program Kesihatan Gigi. Kerja aku ialah macam biasa, dan memang dan terbiasa dan malas nak membiasakan diri dengan kerja itu~ Pengerusi Majlis..adeh.So hari ni merupakan hari 1st program gigi. Dan setelah dengar ceramah hari ni aku terkenangkan cita-cita sebenar aku..aku sebenarnya nak jadi pekerjaan yang orang melayu panggil doktor tapi omputih panggil dentist.yess..itu sebenarnya cita-cita aku. Tapi tak kesampaian kerana aku sudahpun menjejakkan kaki dalam bidang perguruan. Aku masih ingat lagi 1st aku masuk maktab dengan muka terpaksa dan unprepare. Tapi bapak aku tak marah aritu and petang baru aku selamat didaftarkan. Wah..memang susah time tu. Bila kenang balik memang rasa nak gelak. Tapi sekarang..Aku sudah menerima hakikat bahawa aku akan dipanggil Cikgu Hadi. Dan aku sudah menyukai, menyayangi dan mencintai profesion keguruan ini. Cuma aku lemah dalam bahagian nak mengajar budak-budak..So sekarang aku nak improve cara aku mengajar supaya nanti aku akan menjadi guru efektif dan dapat memberi sesuatu kepada anak murid aku kelak. At least sikit pun jadi la. So apa yang terlintas kat otak aku ialah..aku nak lupakan cita-cita aku dulu iaitu nak jadi doktor gigi dan fokus pada apa yang aku ada sekarang iaitu ilmu pertapaan sebagai cikgu. Ok..tu saja.Cuma bila dengar ceramah ni membuatkan aku sedikit excited untuk mengimbau kembali keghairahan aku untuk memeriksa dan merawat gigi orang..hehe..
ok..tu ja la..saja nak tulis something malam ni sebab otak aku sedikit letih main game PES 2012..pergh.. (0-0)

2 comments:

  1. wahhhh...Dr. Hadi...Cikgu Hadi...nice gik mun Imam Muda Hadi..haha

    ReplyDelete
  2. erm..boleh la..insyaAllah aku jadi ustaz jwk klak..hehe..

    ReplyDelete