Sunday 4 September 2011

Forgotten Skills

Assalammualaikum..

Selamat Hari Raya Aidilfitri (Syawal) and Salam Kemerdekaan yang ke 54 (Ogos)..
ok..untuk topik kali ni, seperti yang pernah dijanjikan..aku nak tulis pasal forgotten skills..semakin aku menginjak dewasa dan menjadi "matang" ni..ehem3..banyak skills atau kebolehan aku hilang..fade awayy~~so untuk akademik, seriously..aku makin tak berapa pandai english and math..antara subjek yang aku minat kat sekolah dulu..tapi sekarang tinggal kenangan..sigh,,why??because im a bahasa teacher?nonononoww..actually im not practice it in my daily life..im only listening to the musics and watching movies..but im not speak english..unless im in desperate condition..i lose my confident to speak english.. talk to foreigner, lecturer or friends for example..except my chinese friends because we use broken english together2..haha..and for my math..actually im one of mathematichaholic when im in primary and secondary school..but since im not study math anymore, so...u know la..im confuse when i want to make a payment or something..just like that la..wahh...aku dah tulis english..so kalau faham bagusla sebab aku main langgar dah semua grammar(benda yang paling susah aku nak faham!) and i lose my vocab..so be it..im phua chu kang..haha..
then..untuk aktiviti macam debat, syarahan and macam-macam lagi..aku macam makin tua untuk aktiviti tu..cam hilang konfiden la..but its ok..as long as im happy with my life.erm..lagi satu, dulu-dulu aku suka berlari..and pernafasan aku memang dewa la..stamina kuat..tapi sekarang..its fade AWAY..im no longer nyawa kuda.. ;(
tapi tak la aku tension sangat pasal benda ni sebab semua ni adalah proses peralihan dan perubahan..boleh berubah..jadi kalau aku nak balik skills semua tu aku kena belajar balik..yeah!!erm..tapi skills ni tak kisah kurang asal amal bertambah, pahala berganda dan dosa diampunkan..kerana dunia sementara akhirat juga kekal selamanya..Assalammualaikum (0-^)

5 comments:

  1. mun mate bena lah di..boleh hilang skill ya.. hehehe
    bahasa pun sama..
    sik pa lah.. ko kan cikgu bahasa.. hehehe
    ok lah tuh..

    ReplyDelete
  2. xpa..hidup tuk proses belajar..belajarlah banyak2 gik..:)

    ReplyDelete
  3. adi, sayo ya tek xzecly sayo scr..ha3..komen tmpt len..sori

    ReplyDelete
  4. aok..polah dimpun ya..lain kali dapat keja scr aku tuk.

    ReplyDelete
  5. ..hak3..bagus2..pat mekorg makan free sia..ntah2 free sayo jak..ho3

    ReplyDelete