Sunday 11 September 2011

Senduk-Senduk

Assalammualaikum..

So, topik hari ini ialah berkaitan dengan memasak..hooraay!!satu benda yang aku paling tak pandai pada suatu masa dahulu kaliak!Aku tak pandai pun sebab aku jadi tukang makan je kat rumah.Yang penting makanan dah terhidang and aku basuh tangan, baca doa makan dan makan.Tapi setelah makin besar ni, aku rasa pandai masak ni keperluan dan satu pakej untuk menjadi suami yang baik..ehem3.So, aku decide untuk belajar masak sebab banyak geng aku pandai masak.Gambate Adi!

Sejarah aku tak masak ni pun sebab satu ari tu, masa aku kecik, aku nak tolong mak aku masak tapi mak aku larang takut aku jadi lembut..so sampai sekarang aku mendengar nasihat itu.Tapi best gak sebab tak perlu risau hal masak and dapat spend masa banyak untuk game.hihi.Main game, makan, tido..yeah!

Erm..ok.basic aku cuma pandai masak air, mee and nasi..Jadi sekarang, semenjak aku dah berpindah tinggal kat luar, so aku and the geng buat jadual memasak la..jadi aku and Rin akan jadi teammate dalam program itu.kami ada 3 group yang akan sentiasa rotate.jadi dapat rasa la macam2 jenis menu.so start dari sini la aku belajar masak, potong bawang, halia, ketuk, campur, goreng, sup dan macam2 yang sewaktu dengan adegan masak ni. Jadi tak perlu risau lagi sebab aku dah pandai la jugak..dapat la kot survive kalau dihantar praktikum kat pedalaman. Okeh tu je..inilah serba sedikit masakan yang sempat aku amik gamba..tada!
                                   ayam masak cencaluk by pejal..faizal latip punya resepi..sodap!!
                                sayur scr aku buat atas tunjuk ajar zizat..sedappp(mestila puji sbb aku masak)

3 comments:

  1. tahniah adi..;-p
    at least ada usaha mok masak ya!!
    aja2 hwaiting!!
    suatu hari lak mok rasa adi masak..
    hehehe ;-)

    ReplyDelete
  2. haha..tp xla nyem glak..biasa2 jak. :D
    insyaAllah..mun dah pro aku on jak..asal ko spon barang k masak jak..hahaha

    ReplyDelete